dijous, 17 de maig del 2012

Per què?

De sempre m'ha agradat esta pregunta, acompanyada o no de verb i complements. Els meus pares recorden "dura" la meua etapa dels per quès, es veu que en feia molts ... 

Que per què esta entrada? Doncs ho dic, ha eixit un concurs interessant a la revista Mètode que consisteix en formular un per què, acompanyat d'una fotografia. Podeu fer arribar el vostre per què a la revista o volcar-lo al bloc on jo el podria tramitar, si es que es vol. Ja hi ha un primer per què a la revista que ha contestat el pare de Núria (una alumna meua de Tavernes de la Valldigna de l'any passat).

Que per què hauríeu de participar (al concurs o en el bloc)? Per curiositat, diria jo, que és el que mou la ciència i altres passions humanes.

Llance un per què d'una alumna de 3r d'ESO d'Alzira, per què "ballen" les serps al ritme d'un "encantador" si no tenen oït?

Preguntes diana. Msprinetti

Ah, i hui és el meu segon dia de vaga per l'educació, amb múltiples perquès sobre este fet.

2 comentaris:

  1. Contestant a la pregunta de les serps, una vegada vaig llegir que s'estimulen per el moviment que fan amb la flauta, no per el soroll en sí, és com un tipus d'hipnosi


    Núria, de Tavernes (La filla del qui contesta els perqués)

    ResponElimina
  2. Quina alegria llegir-te per ací!! Alguns alumnes, sense la màquina-que-contesta-preguntes anomenada google, arribaren a conclusions, gens fundades, que eren "encantades" degut a les vibracions que emetia la flauta, i les serps detectaven les vibracions ... Però, m'ha agradat la teua resposta, i l'he trobada també a la m-q-c-p google, per exemple a http://enroquedeciencia.blogspot.com.es/2012/02/como-domina-la-cobra-el-encantador-de.html, que ve a dir el mateix que tu, o siga, que la resposta és més fàcil del que semblava, i això la fa més brillant. ;)

    Vos anime a que es feu preguntes!!

    I recordeu dues coses, que l'm-q-c-p no respón totes les preguntes (i menys encara d'una manera contrastada) i que no és tan important la resposta com saber-se fer preguntes.

    ResponElimina

Sense quimeres