dijous, 21 de juny del 2012

Idees i reflexions, d'alumnes de 3r d'ESO

Ja ha acabat el curs. Moltes hores de treball i complicitats, i complicacions, amb alumnes, pares i professors. Val la pena. És una feina que si t'agrada, et fa arraconar el negatiu i valorar i avançar amb el positiu i amb les bones idees. Pot ser per això, pel caràcter vocacional de certs treballs, com la docència i la pràctica mèdica, els polítics retallen sense una oposició dura i directa.

Al que anava, i el que volia dir és valorar molt positivament la resposta i treball de gran part dels  alumnes dels 3rs d'ESO que tinc. Han treballat, han estudiat, alguns s'han fet "xulletes", han defés treballs orals, ... Hi ha energia, hi ha ganes, hi ha futur.

En relació al post anterior, on proposava fer treballs més creatius, he tingut una resposta molt interessant dels alumnes. Alguns em van sorprendre de debó. Ací enumere, sense desenvolupar, algunes de les propostes del treball de crear una idea/projecte:

- Rosquilletes multifrutes (I ens les portaren a classe fetes!!) Brigitte/Paula
- Proteccions ortopèdiques i anatòmiques per als dits dels peus a dins de les botes de futbol. Vicent S. 
- Raquetes del futur, amb cordatge làser i botons per controlar l'efecte de la pilota. Rafael.
- Grips de màxima absorció de sudor a les raquetes de tenis. Juanjo.
- Implant a l'oïda que tradueix idiomes. Gabriella.
- Implant-microxip de memòria al cervell. Silvia.
- Empremtes dactilars per comprar, obrir la casa, ... Sònia/Anna
- Botins ortopèdics. Mariló.
- Robot multifuncional tasques de casa. Vicent P. (vos recomane la pel·lícula Eva)
- Autobusos on els cotxes puguen passar per baix d'ells. Alberto.
- "Xulletes" invisibles. Luis Fernando.
- Detectors d'anèmia caseros. Adele.
- Goma ultraresistent per a les raquetes de ping-pong. Karim/Mario.
- "Ouera" frigorífica. Brigitte/Paula.
- Medicament per a l'Alzheimer i Parkinson. Adriana.

També els he preguntat que què han aprés al llarg del curs, en general, i què els hauria agradat aprendre. Ací algunes de les contestacions:

- Evidentment, he aprés molt amb les lliçons que hem donat, però un professor no pot dedicar-se només a donar lliçons. Un bon professor, entre altres coses, ensenya més coses, com les experiències, dites i altres coneixements. Fora d'això, m'hauria agradat aprendre a situar-me millor en la Comunitat Valenciana o aprofitar més el temps i concentrar-me.

- Aquest curs he aprés prou coses, sobretot de temes que no sabia, que no havia sentit mai, i que m'han vingut molt bé perquè em serviran per al futur.

- He aprés que mai s'estudia suficient, que si tens ganes el nivell no és difícil i també, a banda del que hem estudiat, hem aprés moltes coses curioses. M'agradaria haver aprés més sobre pràctiques com la disecció de ronyons, ...

- He aprés que cada vegada l'ESO és més difícil, i que hi ha que estar més atent a tot, i que hi ha que madurar, perquè no som xiquets, ja som majorets per a poder centrar-nos en el que volem per a nosaltres en un futur. M'haguera agradat aprendre a ser un poquet més madura per a poder aprofitar bé el temps i, en aquest estiu, descansar, però no m'he donat compte a temps.

- He aprendido que hay que respetar más a los compañeros y a los profesores, y que hay que comunicarse con ellos. Me gustaria aprender a ser más feliz y ser más yo misma, y más lista, claro.

- He aprés moltes coses de diferents matèries: analitzar oracions compostes, funcionament del cos humà, progressions, ... Però hi ha hagut algun professor diferent, i hem aprés coneixements d'una manera alternativa, basant-nos en el llibre però ampliant la informació en internet, en el laboratori, amb treballs, amb vídeos, ... M'hauria agradat investigar i aprendre sobre el motor d'explosió.

- Bàsicament aquest curs m'ha servit, a banda de tot el que haja o no aprés de la matèria que es dona a classe, per aconseguir centrar-me més i adonar-me (tard o prompte) que açò va molt en serio ja i que deuria d'haver espabilat abans! També, que aquest curs ha sigut el que més hem practicat a perdre la vergonya a explicar a classe treballs. També he aprés a no deixar-me tot per al final! M'haguera agradat aprendre abans el tema de l'organització, ja que va prou bé. I a no ser més gossa per a possar-me a estudiar (crec que ambdues coses estan molt lligades, organitzar-se fa que no es tinga tanta gossera, ja que, ja tens les idees més clares)


Bones lliçons, amb idees i reflexions, que ens donen contínuament els alumnes als professors.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Sense quimeres