diumenge, 5 de febrer del 2012

Musica et sensus

Cadascú té uns gustos musicals, estos són els meus.

El propòsit d'este post és compartir part dels meus gustos, per si algú vol tastar nous sabors i en vol fer una cata.

La música és molt present als meus relats, ja des de la base, des del ritme que intente buscar, intente dotar d'una melodia i harmonia al text, seguint unes idees extretes d'Haruki Murakami, autor que he llegit prou. Arran d'un diàleg al relat "Subdirector" aprofite per fer una dissertació sense mètode de tòpics musicals, com a excusa, crec.

Fruit de la importància de la música, al primer relat, La borsa, comence amb una cita referent a la música:
"després del silenci, el que més s'apropa a expressar l'inexpressable és la música" Aldoux Huxley

Com a exemple de descobriments, i gràcies a l'Spotify, fa dos dies vaig descobrir un nou plat en forma de música d'un tal Bigott. Ara l'estic escoltant, gràcies Spoti, i buscant buscant també vaig trobar una entrevista d'on transcric esta pregunta i resposta:


¿Cómo compones….? O mejor dicho, ¿Qué historia te puede hacer escribir una letra?
¡Hombre, claro! Algunas “cosicas” que te pasan, otras que te inventas y otras que adornas… No sé, consiste un poco en eso, ¿no? En aumentar un poco la mentira y meterla en una canción.

Ara sí, ressenye una sèrie de grups i autors pop que m'agraden i que m'han acompanyat i ajudat a l'hora de redactar i crear els relats. No estan tots, però sí els més remarcats que m'han acompanyat amb els relats estos últims 3 anys. Des d'ací els rendisc un homenatge a tots ells.


Tota la discografia: Antònia Font, Fleet Foxes, Amanida peiot, Maronda, Siwel, Manel, Beirut, Yann Tiersen, Royksopp, The Flaming Lips. 
Albums: "Atles enharmònic" de Arthur Caravan, "Perleta negra" d'Oliva Trencada, "Mapas" de Vetusta Morla. 
Algunes cançons: "Cançó del soldadet" de Manel (la versió del disc és millor que l'enllaçada), "Cançó de l'alba" D'Arthur Caravan, "Presó a Nàpols" d'Uc, "Mykonos" de Fleet Foxes, "La follia" de I Ribelli, "Sing" de Glen Campbell, i concretament una bona versió de Peter Joback i Kate Pierson, "MX Missiles" d'Andrew Bird, "Cigarettes" de Russian Red. 


A banda està el món negre, jazz, soul, que m'encanten ... però això, altre dia.


Continue amb els dibuixos ... 
En clau d'atac. Msprinetti
Temps de silenci. Msprinetti
Atrapada. Msprinetti
Que cau!! Msprinetti


P.D. En relació als relats que pugau llegir, estic obert a crítiques, tant positives com negatives.

1 comentari:

  1. Your article is extremely useful.Everyday your diary inspire ME nice deal} and helped to develop one thing new like I actually have developed a replacement app spotify premium gratis apk
    : this is often great and pleasurable.Thanks for the awing posts , please keep updated often.

    ResponElimina

Sense quimeres